E-ticaret sitesi açtıktan sonra sadece yaşanılan bölgeye değil, aynı zamanda Türkiye’nin 7 bölgesine satış yapılabilmektedir. Potansiyel müşteri sayısı milyonlarla ölçülmektedir. Şu anda internette online alışveriş yapan 10 milyonun üzerinde tüketici bulunmaktadır.
E-ticaret siteleri, fiziksel mağazalara göre daha az bütçe ayrılarak açılabilmektedir. Ekstra harcamaları, kira, elaman ücreti, tamirat, fatura ve diğer giderler bulunmamaktadır.
Fiziksel mağazalarda ürün sayısı ve kategorisi sınırlı iken sanal mağazalarda yani e-ticaret sitelerinde sınırsız sayıda ürün eklemesi yapılabilmektedir. Bu sayede hitap edilebilen tüketici sayısı kat ve kat fazla olmaktadır.
Fiziksel mağazalar belirli saatler arasında (Örneğin 09.00 – 19.00) arasında açık kalabilmekte ve sadece bu saatlerde satışlar yapılabilmektedir. E-ticaret sitelerinde ise 7/24 online satış yapma ayrıcalığı bulunmaktadır. Özellikle gece saatlerinde yapılan kampanyalar sayesinde rekor satış hacimlerine ulaşılabilmektedir.
E-ticaret sitesi açan bir firma internette daha fazla kullanıcıya hitap edebilmesinin yanında marka olarak bilinirliliği de artmaktadır. Özellikle sosyal paylaşım sitelerinde yapılacak olan çalışmalar sayesinde dakikalar içerisinde yüz binlerce kişiye ürün tanıtımı yapılabilmektedir.
Fiziksel mağazalarda satılabilecek ürün sayısı aşağı yukarı bellidir. Yani cirolar arasında çok büyük değişiklikler yaşanamamaktadır. Ancak e-ticaret sitelerinde yapılacak olan bir kampanya, tanıtım ya da reklam ile 1 gün içerisinde fiziksel mağazada 1 ayda yapılan satışlar gerçekleştirilebilmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder