- Firmanın internet üzerinden müşterilerine bilgi sunabileceği 7/24 açık bir şubesi oluşur.
- Elektronik ortamda saniyeler içinde veriler aktarıldığından zamandan tasarruf gerçekleşir.
- Müşteri için daha fazla ürün seçeneği sunulması için imkan doğar.
- Telefon , fax ücretlerinden tasarruf edilerek , maddi yük azaltılabilir.
- Müşteri açısından internet ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği ortam olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir.
- Stok , maliyet bilgileri elektronik ortamda olduğu için tedarikçi firma stok yapmak durumunda kalmaz ve stoğunda ne kadar ürünü olduğunu ve bu ürünlerden kaç tane sattığını bilir.
- Tedarikçinin büyük bir ofise ihtiyac duymadan internet üzerinden sanal alışveriş merkezini oluşturmasına olanak sağlar.
- İnternet gibi global bir ortamda kolay kolay dalgalanma olmayacağı için enflasyon nedeniyle zarar oluşmaz.
- Bu yararları alıcı ve satıcı olarak sınıflandıracak olursak; müşteri tarafından yararları
- Evden çıkmadan hızlı bir şekilde alışveriş yapmasını sağlar.
- Ürün fiyatı araştırmasında oluşacak ulaşım masrafı ortadan kalkar.
- Daha fazla ürün çeşiti görerek seçme imkanı bulur.
- İhtiyaclarına uygun ürünü bulmak daha kolaydır.
- Ürün hakkında ürünü kullananlar tarafından yapılan yorumlar sayesinde ürün hakkında daha net bilgilere sahip olur.
E-Ticaretin yararları
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder